۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

مرد مصری نام دختر خود را «فیس‌بوک» گذاشت! - سایت خصوصی سرورهای یوروکم

ه گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک تری،توئیتر نقش عمده ای در بروز انقلاب در کشور مصر داشت و فیس بوک نیز نقش عمده ای در پوشش اخبار و مسائل پیش روی مصر بعد از حسنی مبارک داشت.
روزنامه مصری الاهرام گزارش کرد که یک مرد ۲۰ ساله مصری به نام جمال ابراهمی بعد ازبدنیا آمدن فرزند دختر خود نام او را فیس بوک گذاشت.
خانواده دختر و همچنین دوستان و بستگان ابراهیم همگی به دور نوزاد متولد شده جمع شده و او را نشانه آغاز عصر جدید مصر با فیس بوک عنوان می‌کنند که البته این کار در نوع خود در جهان نادر است باعث وارد شدن شوک بزرگی به دنیای رسانه ها و شبکه های اجتماعی دنیای عرب زبان شده است.
هر دو وب سایت توئیتربا داشتن ۱۴ هزار عضو فعال و فیس بوک با داشتن ۳۲ هزار گروه فعال مصری نقش عمده ای در انتقال اخبار و تبادل اطلاعات در بین مردم مصر داشتند و جالب است بدانید که در کشور مصر در حدود ۵ میلیون شهروند دارای حساب فیس بوک هستند که در شمال آفریقا و خاورمیانه رکورد دار هستند و البته هنوز خبری رسمی در مورد تعداد کاربران توئیتر مخابره نشده است.
این در حالی است که خبر می‌رسد دولت موقت نظامی کشور مصر و همچنین وزارت کشور مصر در فیس‌بوک با ایجاد گروه های مختلف کاربری در صدد ترمیم چهره خود در بین مردم مصر هستند و از اینجا می‌توان به نقش عظیم فیس بوک در بین دولت‌ها و مردم جهان پی برد.
پایان مطلب/


لینک فارنت

هیچ نظری موجود نیست: