۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

کاهش تعداد جوایز Grammy

از دوره ی بعد، جوایز گرمی تنها در 78 شاخه ارائه خواهند شد. این بدان معنی ست که 31 شاخه ی فرعی حذف شده اند. همچنین اعلام شده روش رای گیری سال آینده متفاوت خواهد بود. این اولین بار در تاریخ 53 ساله ی Grammy Awards است که چنین تغییراتی انجام می شوند.

آکادمی اعلام کرده اند که برترین خواننده های زن و مرد در موزیک پاپ، کانتری و R&B جداگانه تقدیر نخواهند شد و از این پس خوانندگان – چه زن و چه مرد – فقط در یک شاخه ی کلی با یک دیگر به رقابت می پردازند. این شیوه پیش از این برای بخش راک مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از اعضای آکادمی این تصمیم را این چنین توضیح می دهد: «یک خواننده ی خوب، یک خواننده ی خوب است. کسی که استعداد خوانندگی دارد و به خوبی با شنونده ارتباط برقرار می کند و احساسات را منتقل می کند، نیازی به تفکیک جنسیتی ندارد.»

گفته شده کلیه ی شاخه های حذف شده با شاخه های کلی تری ادغام خواهند شد. طبق این گفته ها پیش بینی می شود که سال آینده در هر رشته 40 نفر شرکت کننده وجود داشته باشد. این عدد تقریباً دو برابر تعداد مجاز در دوره های پیشین است. در صورت حضور 40 نفر شرکت کننده، 4 یا 5 نامزد اعلام خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست: